Poistné udalosti - Auto

Poistený je povinný písomne oznámiť poistiteľovi vznik ŠU do 15 dní po jej vzniku, ak škoda vznikla na území SR a do 30 dní po jej vzniku, ak vznikla mimo územia SR.

K vyplnenému tlačivu je potrebné doručiť tieto dokumenty:

  • veľký technický preukaz (kópia alebo sken)
  • vodičský preukaz vodiča (kópia alebo sken)
  • STK, EK ak je vozidlo staršie ako 4 roky (kópia alebo sken)

Vyplnené hlásenie a požadované dokumenty je možné zaslať:

  • Elektronicky cez online formulár
  • Doručením tlačiva PZP oznámenie ŠU poisteným na adresu spoločnosti, osobne na pobočku alebo e-mailom na likvidaciaNP@koop.sk
  • Elektronicky cez online formulár
  • Telefonicky na čísle 0850 111 577 (zo zahraničia +421 2 5729 9983)

Pri hlásení škodovej udalosti budete potrebovať nasledovné údaje, prosím, pripravte si ich:

  • číslo poistnej zmluvy, z ktorej škodu hlásite
  • technický preukaz - EČV, VIN kód /číslo karosérie/, továrenská značka, typ, farba, rok výroby
  • dátum a miesto vzniku škody
  • popis vzniku poškodenia a jeho rozsah (konkrétne časti, ktoré sú poškodené)
  • ak je vozidlo nepojazdné presnú adresu uloženia vozidla (miesto, kde je možné vykonať obhliadku).
  • údaje o majiteľovi poškodeného vozidla - rodné číslo, meno, priezvisko, adresa /IČO, názov a sídlo spoločnosti
  • telefonický a emailový kontakt kontaktnej osoby pre riešenie škody.
  • vyplnený záznam o dopravnej nehode, ak škoda vznikla stretom vozidiel (kópia alebo sken) - Záznam o DN
  • veľký technický preukaz (kópia alebo sken)
  • vodičský preukaz vodiča (kópia alebo sken)
  • STK, EK ak je vozidlo staršie ako 4 roky (kópia alebo sken)
  • faktúra, resp. žiadosť o výplatu rozpočtom (originál alebo sken)
  • vyplnené a podpísané tlačivo podľa toho, z ktorého poistenia si škodu uplatňujete - PZP Oznámenie škodovej udalosti poškodeným

Výberom vhodného riešenia škody urýchlite proces vybavenia poistnej udalosti.

1) Partnerského autoservisu:

  • za Vás komunikuje priamo s poisťovňou a má možnosť priamo doručovať doklady za opravu Vášho vozidla, ako i ďalšie doklady nevyhnutné k likvidácii Vašej škodovej udalosti do poisťovne
  • servis s obhliadkou škody zabezpečí obhliadku Vášho poškodeného vozidla

2) Autoservisu, ktorý nie je našim zmluvným partnerom (nenachádza sa v zozname zmluvných autoservisov poisťovne)

Pre správne riešenie poistnej udalosti je nutné zabezpečiť nasledujúcu dokumentáciu:

  • pred zahájením opravy Vášho vozidla si vyžiadajte od autoservisu kalkuláciu nákladov na opravu,
  • porovnajte náklady uvedené v kalkulácii autoservisu s kalkuláciou nákladov, ktorá Vám bude poskytnutá po obhliadke poškodeného vozidla obhliadajúcim technikom,
  • pred zahájením opravy Vášho vozidla informujte autoservis, že k faktúre za opravu budete požadovať nasledovné doklady preukazujúce pôvod, kvalitu, originalitu a hodnotu náhradných dielov použitých pri oprave Vášho vozidla:
    • faktúra od dodávateľa náhradných dielov,
    • dodací list k náhradným dielom,
    • potvrdenie o úhrade, potvrdenie o zaplatení predmetnej faktúry, alebo pokladničný blok.

Poisťovňa posúdi možnosť doplatku za použité náhradné diely nad rámec kalkulácie nákladov na opravu na základe obhliadky po oprave vozidla. 

3) Rozpočtom:

Poisťovňa poskytne plnenie na základe výpočtu nákladov na opravu bez potreby dokladovania faktúry za opravu.

V prípade požiadavky o likvidáciu a vyplatenie škody rozpočtom, poisťovňa môže vo výpočte nákladov na opravu zohľadniť ceny náhradných dielov použitých k oprave vozidla na základe predložených dokladov preukazujúcich ich pôvod, kvalitu, originalitu, hodnotu. Pri tomto spôsobe likvidácie škody je potrebné doručiť do poisťovne nasledujúce doklady:

  • faktúra od dodávateľa náhradných dielov,
  • dodací list k náhradným dielom,
  • potvrdenie o úhrade alebo zaplatení predmetnej faktúry, alebo pokladničný blok.

Riešenie škody môžete sledovať cez www.koop.sk tlačidlo Stav mojej škody. Na podstránke pri Vašej škode sú uvedené informácie o chýbajúcich dokladoch, ktoré cez tlačítko Vložiť môžete ihneď priložiť ku škode.

Vyhnite sa zdržaniu pri riešení škody a papierovačky vybavujte jednoducho online.

Naše služby pre vás

Nahlásiť škodu

Telefonicky 0850 111 577
Poštou Štefanovičova 4
816 23 Bratislava